Dzień dobry! Witam na mojej stronie nauki języka polskiego jako obcego!
Języki to moja pasja życiowa. Wychowałam się w dwujęzycznej rodzinie polsko-rosyjskiej i w ciągu trzydziestu jeden lat życia mieszkałam w pięciu krajach i ośmiu miastach. Polski i rosyjski są moimi językami ojczystymi, oprócz nich znam na poziomie C1 francuski i angielski. Obecnie uczę się niemieckiego i planuję naukę hiszpańskiego.
Specjalizuję się głównie w wykładaniu języka polskiego dla rosyjskojęzycznych studentów, bowiem zawiłości, różnice i podobieństwa między tymi językami są mi najbliższe. W danej tematyce prowadzę specjalną grupę w sieci: https://vk.com/polish_native
Mam również doświadczenie wykładania języka polskiego dla angielskojęzycznych studentów. Chętnie podejmuję nowe wyzwania.
2011 – ukończyłam Uniwersytet Śląski w Katowicach, wydział filologiczny
od 2012 – samodzielne zajęcia językowe przez Skype ze studentami z Polski, Rosji, Ukrainy i Anglii
2016-2017 – wykładowca języka polskiego w szkole językowej „Master Klass” w Moskwie
od 2018 – wykładowca języka polskiego i angielskiego w szkole językowej „Lingvo Expert” w Petersburgu, a także wykładowca języka angielskiego w szkole językowej IQ Consultancy w Petersburgu
Jestem zdecydowaną przeciwniczką opinii, że poznawanie języka obcego musi zaczynać się od żmudnego uczenia się na pamięć reguł gramatycznych. Znając cztery języki na poziomie native’a i ucząc się piątego wiem z własnego doświadczenia, jak należy to robić efektywnie. Jestem głęboko przekonana, że nauka polskiego ze wszystkimi jego zawiłościami i nieoczekiwanymi nieraz zasadami może być świetną zabawą zarówno dla ucznia, jak i dla nauczyciela.
Z własnego doświadczenia wiem również, że podstawową funkcją języka jest komunikacja. Właśnie dlatego zazwyczaj planuję swoje zajęcia tak, żeby moi uczniowie jak najwięcej mówili, bo właśnie w rozmowie najlepiej utrwalają się słówka i konstrukcje językowe. Świetnym narzędziem do tego są gry językowe i inscenizacje dialogów.
Dla tych z kolei, którym z różnych względów zależy bardziej na języku pisanym, niż mówionym (a takich uczniów też nieraz uczę), mam dobrą wiadomość: potrafię się dostosować do dowolnych wymagań i oczekiwań ucznia. Nie prowadzę zajęć wychodząc ze sztywnego scenariusza czy planu, zawsze przysłuchuję się prośbom studentów.
Mam doświadczenie w przygotowaniu studentów do egzaminu na Kartę Polaka oraz na obywatelstwo polskie.